Bliv kommunal dagplejer

Se vores stillingsopslag her:

Vil du have arbejdet ”bragt til døren” og ønsker du en arbejdsdag med tid til nærvær, fordybelse og tætte relationer til det enkelte barn? - Frederiksberg.dk

Vi har fået lavet nogle spændende videoer om arbejdet som dagplejer

Vidste du:

• At dagplejere er en af de faggrupper, der har den højeste arbejdsglæde og er allermest engagerede i deres arbejde?
  • At dit eget barn/ barnebarn kan være indskrevet som det ene af de 3 faste børn, du passer?
  •    At dagplejen topscorer i forældretilfredshed?
  •   At du får hjælp til at indrette dig i forhold til lige præcis dit hjem (du behøver ikke at have en masse plads)?
  •     At vi sætter udstyr som inventar, barnevogn, legetøj mm til rådighed og står for udgiften.
  •     At du som dagplejer har et fast skattefradrag på 60% (stiger til 68%)?
  •     At du som dagplejer har 6 dages ekstra afspadsering om året?
  •     At du som dagplejer er en del af et arbejdsfællesskab og får masser af støtte fra gode kolleger, dagplejepædagog og leder? Du vil blive hjulpet godt i gang.

Har du lyst til at indgå i et fagligt fællesskab men samtidig have en høj grad af indflydelse på din egen dag?
Som kommunal dagplejer får du en hverdag med mulighed for at arbejde med din ”egen” lille børnegruppe i dit eget hjem. Du har 3 faste børn i alderen 0-3 år.

Her er masser af frihed og medbestemmelse og du planlægger og strukturerer selv din dag indenfor dagplejens overordnede rammer.

De fleste dage tager du på ture ud af huset om formiddagen alene eller sammen med kolleger – du kan tage madpakken med – men der er også mulighed for hjemmedage med fokus på leg, kreativitet, musik og sang mv.
Vi har 2 ladcykler, ZOO kort og rejsekort, som vi deles om.
En gang om ugen mødes du med dine kolleger, leder og dagplejepædagog i vores lyse og rummelige legestue hvor vi laver aktiviteter sammen på tværs.

Hos os er der masser af arbejdsglæde, fællesskab og faglig stolthed.
God kvalitet for os er, når vi er nærværende i relationen til børnene. Vi har masser af tid og mulighed for fordybelse, hvilket også er det, vores forældre nævner som grund for at vælge dagplejen – vi har en stor forældretilfredshed og de samme familier vender ofte tilbage.
Vi arbejder professionelt med børnenes fællesskaber, trivsel, læring og udvikling. Her kommer kerneopgaven før alt andet.
Vi passer hinandens børn ved ferie og sygdom (her kan du modtage op til 2 gæstebørn).
Vi reflekterer i fællesskab, kommunikation og trivsel er et fælles ansvar og alle dagplejere indgår løbende i sparring, tilegnelse af ny viden, selvrefleksion og forbedret praksis. Der er altid plads til at lære nyt.
Vi har 4 aftenmøder om året.

Du har viden om og erfaring med børn.
Du er nærværende, åben og imødekommende med kommunikative evner og en anerkendende tilgang og så er du indstillet på at indgå i et fællesskab, hvor alle bidrager til fortsat faglig læring og udvikling.
Du har bopæl på Frederiksberg med hjemlige rammer, der er indbydende og stimulerende for børnenes trivsel, læring og udvikling (du får hjælp til at indrette dig)
Dit hjem er røgfrit og fri for pelsdyr.

Åbningstiden i dagplejen er fra kl.7-16.45 mandag-torsdag, kl.7-16 om fredagen.
Kontakt pædagogisk leder af dagplejen Merete Winther på tlf.3821 1350 (alle hverdage mellem kl.11 og 12) hvis du vil høre mere.